2013. január 24., csütörtök

Moku...ide figyelj drágám - beszélnünk kell.
Lassan 3 hónapja vagyunk együtt...
De nem igazán úgy mennek a dolgok ahogy kellene...

Ha életfalat lenne - így kezdődhetne ez a jelenet.
Én és te.
De nem az.
Ez egy blog. Aminek állandóan nyitva az ajtaja  - ahol mindenki azt csinál amit akar, akkor amikor akar és azzal amivel akar.
Ezzel szemben az én nevem kuss.
Még annyira sem ugass mint egy utcalányé.
Annak legalább az aktus végén morrognak valamit, vagy megfizetik.
Nekem semmit.


Írok, mert mindig írtam. Verset, prózát - ezt és azt. 
Létszükségletem, lételemem, ha nem teszem - bajban vagyok.
Soha nem állítottam hogy megy nekem, ma sem hiszem.
Csak egyszerűen jól esett...

13ooo ember olvasgatott - sokan visszajártak.
Soha semmit nem mondtak.
Sem azt, hogy köszönöm, sem azt, hogy nem értek egyet.
Egy kivétel volt - amikor többen szóltak - de nem hozzám, hanem a témához.
És emberek meg-meg kerestek privátban, hogy kifejezzék köszönetüket. De ahhoz a számhoz viszonyítva amit az előbb említettem, elenyészően kevesen.

Namármost.
A lantot nem kívánom letenni, mert hozzámnőtt.
De - nem kívánom ezt folytatni sem.

Lassan skizo is leszek. Gondolj bele - 3 hónapja egyedül beszélgetek.
Nem vagyok egy rossz partner, de akkor is...

Változásra van szükségem.
Kicsit olyan, mintha házasságtörést követtem volna el (önmagam ellen) és most jöttem volna rá, hogy átb...k, vagy én magamat....

Összegezzünk:
köszönöm, jó volt - de még milyen lehetett volna ha mindkét rész ad bele valamit, abból amije van...


1 megjegyzés:

  1. LETÉSZEM A LANTOT
    Letészem a lantot. Nyugodjék.
    Tőlem ne várjon senki dalt.
    Nem az vagyok, ki voltam egykor,
    Belőlem a jobb rész kihalt.
    A tűz nem melegít, nem él:
    Csak, mint reves fáé, világa.
    Hová lettél, hová levél
    Oh lelkem ifjusága!

    Más ég hintette rám mosolyját,
    Bársony palástban járt a föld,
    Madár zengett minden bokorban,
    Midőn ez ajak dalra költ.
    Fűszeresebb az esti szél,
    Hímzettebb volt a rét virága.
    Hová lettél, hová levél
    Oh lelkem ifjusága!

    Nem így, magánosan, daloltam:
    Versenyben égtek húrjaim;
    Baráti szem, müvészi gonddal
    Függött a lantos ujjain;
    Láng gyult a láng gerjelminél
    S eggyé fonódott minden ága.
    Hová lettél, hová levél
    Oh lelkem ifjusága!

    Zengettük a jövő reményit,
    Elsírtuk a mult panaszát;
    Dicsőség fényével öveztük
    Körűl a nemzetet, hazát:
    Minden dalunk friss zöld levél
    Gyanánt vegyült koszorujába.
    Hová lettél, hová levél
    Oh lelkem ifjusága!

    Ah, látni véltük sirjainkon
    A visszafénylő hírt-nevet:
    Hazát és népet álmodánk, mely
    Örökre él s megemleget.
    Hittük: ha illet a babér,
    Lesz aki osszon... Mind hiába!
    Hová lettél, hová levél
    Oh lelkem ifjusága!

    Most... árva énekem, mi vagy te?
    Elhunyt daloknak lelke tán,
    Mely temetőbül, mint kisértet,
    Jár még föl a halál után...?
    Hímzett, virágos szemfedél...?
    Szó, mely kiált a pusztaságba...?
    Hová lettél, hová levél
    Oh lelkem ifjusága!

    Letészem a lantot. Nehéz az.
    Kit érdekelne már a dal.
    Ki örvend fonnyadó virágnak,
    Miután a törzsök kihal:
    Ha a fa élte megszakad,
    Egy percig éli túl virága.
    Oda vagy, érzem, oda vagy
    Oh lelkem ifjusága!

    (1850. márc. 19.) Arany János

    VálaszTörlés