2018. december 4., kedd

Szeretett aposom emlékére


A szív amikor összetörik, pontosan olyan hangot ad ki, mint egy törött testrész.
Beleroppan az egész elme és a fizikum.
A fájdalom végigfut mindenen.
A törés betölti az egész valót.
Az ember válla összecsuklik és csak az egyenes gerinc tartja már a vázat.

Amikor két ember élete, jól-rosszul éveken át összefonódik – első években berzenkedve az összenövés ellen, kitörési, szabadulási kísérletekkel az egyéniség megőrzése érdekében, majd belenyugodva az elkerülhetetlenbe, egymásbasímulva, mint két imádkozó tenyér – olyan az elválás, mint egy funkciónális testrész elvesztése. A kézé, a lábé, a melleké, a nyaké vagy a fejé.
A fájdalom teljeskörű.
Roppan, reccsen, leválik és sajog.
A fájdalom az amputált végtagok fantomfájdalmához hasonló.
Kereslek, de te nem vagy.
Szólnék, de te nem válaszolsz.
Szeretnélek, de te nem tudom, hogy viszont szeretsz-e.
Terveket szőnék kettőnknek, ahogy eddig is tettem, de te már nem vagy mellettem.
Nem csak a jók jutnak eszembe. Még csak nem is a rosszak.
Szagok, illatok, bűzök, hangok és zajok hoznak vissza és tartanak mellettem a hétköznapokban.
Erre haragudtál, ez zavart, ez tetszett neked, ezt nagyon szeretted, ezt csak érted csináltam, ezt mindig érted ettük.
Ha meg akarlak tartani magamban – ezeket a dolgokat kell tennem.
Csalás, de mintha kicsit visszahoználak általuk.
Mert nélküled már nem vagyok Én.
Én ugyanis csak veled vagyok teljes.
Nélküled nem is tudom definiálni magam.
Én akit te szerettél.
Én akire haragudtál.
Én akit megszidtál.
Én akit a párod voltam.
A gyermeked szülője.
A másik feled.
Az amelyik most hiányodban fáj és sajog.
Mert én és te egyek lettünk.
Valamiért ketten voltunk teljesek.
S most nélküled reccsen, roppan, fáj, sajog.
Soha nem múlik, legfennebb tompul.
De gyakran viszket.
A lelkem mint egy inda fonta körül a tiédet. És most mint egy imádkozó kéz, a semmit markolja, hiányodban.
Maradok Én és a fájdalom. Az utolsó napig.
Ami első nap lesz. Annak a napja, amikor újra én és te leszünk.
Remélhetőleg örökre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése