2014. március 16., vasárnap

Mindigis roppant fontos volt az emberek számára a vonzó külalak, az esztétikum, de az utóbbi évtizedekben valahogy felerősödni látszik ez a tendencia. Valóságos iparágazat épült a szépség, egészség, fiatalság megőrzése, a prevenció és mindenekfeletti promoválás érdekében.

Van két nongrata telefonszám a négyszáz másik - grata - mellett a telefonomban.
Az egyik egy egészségbiztosításokkal foglalkozó középkorú hölggyé. Aki olyan hévvel és vehemenciával hív fel időközönként, hogy egyszerűen a megszokott telefoncsengés is harsányabban szól. Visszautasítást nem tűrő hangon kioszt, hogy mi a jófene, nekem még nincs ilyen meg olyan biztosításom? És hogy a gyermekek a mai kiszámíthatatlan világban fedetlenek?... -de úgy kérdi értetted-e, hogy instant támad cselekvőképes bűntudatom. Ha mellette lennék könyörögnék, hogy kössön nekem azonnal mindenféle biztosítást, mert ha nem én belepusztulok.
Egy ideig telefonon cseverésztünk.
Aztán inszisztálni kezdett a személyes találkozásért.
Végül azzal sem elégedett meg - a fizetésemet akarta. Nem egyszer, hanem havonta.
Visszautasítást és nemleges választ nem tűrt el.
Állítólag önmagamtól kívánt megvédeni.
De nem sikerült neki. Többé nem vettem fel a telefonomat.
Már oda sem kell néznem. Mindig ugyanazon a napon, ugyanabban az órában, ugyanannyi csengéssel hív. Én neki egy név vagyok a határidőnaplójában.
Míg ő nekem egy fogalom: non grata.

A másik szám a szépségápoló tanácsadomé.
Na ne nézzél engem már madárnak, nem én szereztem. Ő fogott meg engem. Hívott és közölte velem, hogy kiválasztott és szerencsés vagyok, mert kisimítja a bőrömet, lefogyaszt vagy felduzzaszt, megnöveli a melleimet, leszabja a fenekemet, retonifikál és méregtelenít.
Amikor meghallotta, hogy még egy kibaszott ránctalanító Q1o sincs a muníciómban majdnem kardba dőlt.
A mai világban? Egy fiatal nő nem ránctalanít? Ez hallatlan! Közölte.
Sokszor, letéve a kagylót elgondolkodtam - talán mégis ránctalanítanom kellene...
Míg végül kapott ő is egy nevet a telomban:
non grata 2.

1. az egészségem
2. az örök fiatalságom és szépségem

A többi már csak lárifári.
Jöjjön aminek jönnie kell...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése