2019. május 15., szerda

az idő

azt mondja szerelmes
képes lenne mindent feláldozni ezért
egyszer élünk
az ítélkezzen fölötte, aki makulátlanul tiszta
nincs joga ebbe senkinek beleszólni
az ő döntése
kész
mindjárt ötven
hát tehet róla, hogy most találta meg az igazit?
ez is kegyelem
igaz, hogy nem mindenkinek, de neki, sőt mi több, mindjárt kettőjüknek, a lehető legnagyobbak egyike
nem szólok semmit
van, hogy a szavak hiábavalók
ez is egy ilyen helyzet
akármit is mondanék, már nem számítana
mennie kell
aki menni akar, el kell engedni

vadonatúj kapcsolatába áthurcol mindent, amit fontosnak vél
a férje egyedül marad
az elején felhívogat minden közös barátot
azt hiszem igazságot remél
hogy majd valaki megnyugtatja
miközben senki sem teszi
igyekszik mindenki a pártatlanok hajójába begyurakodni
sikertelenül....

eltelik egy idő
a szerelem úgy hull le róla, mint hideg hatására az őszi falevél
- mi van veletek? - kérdezem
- mi lenne? semmi
- rendben vagy? ezt akartad?
- nem. mellélőttem
- és mik a terveid?
- nincsenek terveim. ötven évesen az ember már nem gyárt terveket
- kivéve ha szerelmes - mondom
- már nem vagyok
- mi lett?
- rájöttem, hogy mind egyformák
- vagy csak visszajött a látásod - mormolom a bajuszom alatt
- nem tudom mit tegyek. a másikat legalább megszoktam. ez egy idegen. minden idegesít, ami vele kapcsolatos.
- akkor menj haza. hátha sikerül.
- szégyellem. inkább külön költözöm és elkezdek mindent a nulláról.

a színházban találkoznak újra
legszívesebben mindketten elmenekülnének
egyáltalán hogy köszön az ember huszonév megszakítását követően? mit mond vagy kérdez? mivel indít?
-hogyhogy egyedül?
-nem vagyunk már együtt
-nem tudtam
-nem reklámozom. tévedtem.
-én is. félreismertelek
-sajnálom. szerettelek
-és most? most mit érzel?
- a szégyenen kívül? semmit. elvesztem.
- hazajöhetsz
- hazamehetek
-mire gondolsz?
-jó lenne kerülni a szerelmet. csak beleköp a levesbe
-ki nem állhatom a leveseket
-ki nem állhatom a szerelmet

együtt mennek haza
oda ahova tartoznak
amit az a meggondolatlan őrület szakított szét, amin senkinek sem volt hatalma
egyedül annak az időnek, ami állítólag begyógyít minden sebet
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése