2019. május 14., kedd

#márha

Azt mondja nekem, hogy házassági felkészítőket tart.
Tényleg? - mondom
Hát persze.
S hallod-e - furdal a kíváncsiság - te mióta vagy házas?
Nem vagyok házas - mondja.
S akkor honnan tudod mire is készíted fel az embereket?
Pont te kérded? - vágja hozzám. Te szakember vagy. Hiszen tudnod kell. Megfelelő képzést kaptam erre. És természetesen folyamatosan kutatok a témában.
Szakkönyvekben? - kérdezem minden rosszindulat nélkül. Inkább csak kíváncsiságból.
Igen! A legújabb kutatások eredményei, kísérletek, elméletek, stuff.
Hát az fasza - mondom.
Legalább párkapcsolatod, valakivel megosztott ágyad, asztalod, házad, szekrényed, fürdőd, autód volt e? - kérdezem rendületlenül.
Nem! De a témának szakembere vagyok.
Nagyszerű. Nincs több kérdésem - mondom.
Te most tényleg lenézel engem? - kérdezi megdöbbenve.
Miért, mondtam én ilyent?
Nem. De a kérdéseid zavarba hoznak. 
Engem meg a válaszaid - mondom.
Szerinted én nem vagyok megfelelő ezeknek a felkészítőknek a levezetésére?
Szerintem csak nem vagy elég hardcore - mondom.
Mire gondolsz?
Hát a házasságra. Amit tényleg nem a papír tesz. Hanem a nagy szerelmes szimbiózist követően a valóságra ébredés reggele. Szembesülés azokkal a darabokkal, amit ráaggattál szerelmed tárgyára, s ami neki bosszantóan kényelmetlen lévén, mindent levedlett és a kapcsolat közepébe hányt.
A felismerésre, hogy folyamatosan vannak pillanatok, amikor egyszerűen könnyebb lenne csomagok nélkül meglépni, mint a hatalmas csomókat kibogozni.
Az állandó embertelen fegyverekkel vívott harcokra - amik után szépen fel kell takarítani és el kell ásni a csatabárdokat.
A hamvaiból újraélesztett szerelemre és szexualitásra, amit mindketten nagy műgonddal semmisítettek meg.
Az ínséges időkre, amikor körülötted minden kísért, de te állhatatos maradsz. Egyetlen dologba kapaszkodva - s az az egyenes gerinc, ami emberré tesz, ami megengedi, hogy ne harákold szembe a tükörképedet.
A megsemmisülések és újjászületések okozta fáradtságra.
A szakaszok - vagy fejlődési ciklusok, ahogy te mondanád - előidézte érzelmi kidöglésre.
A szerepek és játszmák alantasságára, amit mindegyre igyekszel lemorzsolni, hogy tiszta kapcsolatban élhess.
Hogy élvezni tudd a szexet évek után is.
Ilyesmikre bari.
És még sok minden másra.
Erre értem a vagányságot.
A teremtő és pusztító erőkkel való zsonglőrözésre.
Mindezt a hétköznapi életben.
Úgy, hogy közben gyermekeket nevelsz, kultúrálódsz, szakmailag helyezkedsz és növekedsz, ellátod a hétköznapi teendőidet és mosolyogsz.
Nem vihogsz, vagy röhögsz, hanem bentről mosolyogsz.
Erről írnak e szakkönyvek?
Pontosan tudod, mennyit és mit írnak a szakkönyvek.
Mindent és semmit.
Mert vannak dolgok, amik nem foghatók szavakba.
Meg kell járni, érezni és élni kell. Tanítani nem lehet.
Esetleg tanulni.
Már ha elég hardcore az ember.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése