2013. július 2., kedd

fehéren a fekete

Korpa közi keveredsz, megesznek a disznók...
Nem tudom, na...én eddig valahogy igyekeztem távol tartani magam az olyan dolgoktól, amiket paraszti logikával nem lehet megérteni. De a mai világban egyre több lesz az olyan dolog, amit nem ért(he)tünk. Amit meg valahogyan megértünk, vagy indulásból egyszerű - azt azonnal gyanúsnak is találjuk.
Itt valami nem stimmel... - mondjuk gyanakodva.

Nemrégiben ugyebár aktuálissá vált számunkra a lakáskeresés problematikája.
Kezdeni kellett valamit a helyzettel. Az idő ugyanis, rohamosan telt, ahogy szokott.
És hogy-hogy nem, egyik percről a másikra ott álltunk az új lakás szerződésével a kezünkben. Amikor felhívtam a férjemet, hogy közöljem vele az új lakcímét, azt hitte szivatom. Egyik percben álom és vágy volt, a másikban meg valóság. Én bevallom őszintén képtelenek voltunk örvendezni.
Figyeltünk, forgattuk a szemeinket, gondolkodtunk, kutattuk az összefüggéseket és vártuk a jeleket.
Furcsa az ember...
Megedződik, mint a vas.

Elmondom mit nem értek.
Nem tudom felfogni, nem akarom megérteni, hogy valami fuvallat hatására hogyan képes elterjedni a gerinctelenség, gyűlület, gonoszság egy szempillantás alatt az emberek között.
Mert a jó ugyanis nem terjed hangsebességgel.
Ezzel szemben a rossz igen.
Pozitív gondolkodás csínjáról és bínjáról, mikéntjéről és hogyanjáról könyvespolcnyi anyagok vannak. És ezzel még nincs vége a műsornak. A show folytatódik. Az emberek mégis konstansan negatívisták. Vagy csak realisták?...
A barátnőm volt a legédesebb.
Ugyanis aszongya körülbelül a harmadik sör után.
Neked fogalmad sincs hogy én mennyi pozitív gondolkodást tanító könyvet tanulmányoztam át... Bíztatom magam, gyakorlatokat végzek, belégzek és kilégzek. De bazmeg, ami ott van feketén - azt ha fejre állok sem fogom fehérnek látni.

Én úgy, de úgy féltem a gyermekeimet ettől a világtól, ahol már hazudni tanulunk magunknak is, csakhogy könnyebben süllyedjünk a lelki posványban.
Ahol a pajtás fogalma megszűnt létezni - ezzel szemben dívik az irigység, gonoszság, kibeszélés, gyűlölet, kifigurázás, csúfolás, átverés, kiközösítés, kicsinálás.
Ahol a szülőben keresed a megoldást és rájössz, hogy velőig romlott.
Ahol outsider leszel, csak mert keresed a fényt.
Ahol nem találod a helyedet, mert talán egyszerűen nincs is.

Amíg magamat kerestem mindig abban a hitben éltem, hogy nekem itt mindenáron helyem kell legyen, amit meg is kell találnom - lehetőleg x évem betöltése előtt.
Aztán nemrégiben rájöttem, hogy bazdmeg - szó sincs erről.
Itt helye az embernek nem lehet.
És nyugta sem.
Ha van - na az gyanús.
Tanulás-szenvedés-fejlődés-esés-fájdalom ------- kevés pihenő---------előlről az egész, amíg bele nem szédűlsz.

Minden ami jó - bent van. Jó mélyen, hogy úgy kell onnan kiszeretgetni. És a rossztól menekülni kell. Nem másként gondolni rá, hanem szaladni előle. Lehetőleg jó messzire. Mert a kincs amit kaptunk nagyon de nagyon törékeny. Kár lenne eltékozólva a disznók elé vetni...
na ez fehéren a fekete....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése