2018. október 1., hétfő

Anya és apa szeretik egymást.
Sokszor annyira, hogy majd megeszik egymást.
Mert ők veszekedni soha nem szoktak.
A krisztust követők nem veszekednek - jelenti ki apa minden egyes alkalommal, amikor legszívesebben leharapná az anya fejét.
A krisztus követők egy csomó dolgot nem csinálnak, aztán meg olyan dolgok kötelezők számukra, amiket nagyon nehéz betartani.
Nálunk televízió sincs. Apa szerint a tévé a sátán fegyvere.
A testvéreimmel gyakran kívánkozunk nagymamához.
Nagytata meghalt.
Nagymama egy nagy házban lakik egyedül. A háznak udvara van. Apáék szívesen engednek a nagyihoz, mert szeretik ha az udvaron játszunk.
Az udvaron van homokozó, hinta, fák, amikre fel lehet mászni. A nagyival szoktunk sütni meg főzni. Amikor készen van az étel a nagyi megengedi, hogy nézzük a tévét.
Kriszta - aki a legnagyobb testvérem - Családi titkok rajongó. Nem tudom mit szeret rajta, de ha ezt közvetítik, mindig ő nyeri meg a mit nézünk a tévében versenyt. Kristóf, a középső testvérem a Cartoont szereti. Odavan a Tini titánokért, Spongya Bobért és Gumble csodálatos világáért.
Nekem így aztán nem sok minden jut. Ha akarom velük nézem amit mutatnak, ha meg nem, akkor a nagyi mesél nekem.
Nagyi nagyon sok mindent tud.
Annyi mindent, ami apa szerint már-már bűn számba megy.
Nagyi sokat kirándul. Ha teheti állandóan vagy épen készül vagy már el is megy valahova. Ha itthon van velünk tölti az időt.
Nagyinál szabályok vannak.
Csendes szabályoknak hívja őket.
De mi tudjuk, csak attól csendesek, hogy apa ne akarja leharapni miatta a fejét.
Az iskolában a gyerekek csúnyákat beszélnek.
Apa szerint a krisztus követők soha de soha nem beszélnek csúnyákat.
Ha ez így van, akkor csak apa és anya krisztus követő, mert bizony Kriszta és Kristóf is beszélnek csúnyákat. Én nem mondom, de gondolni szoktam.
Az vajon számít?
Otthon nem szabad sok mindenről beszélni.
A nagyival de igen.
Nagyi minden kérdésre válaszol.
Soha nem ripakodik ránk, hogy ezt nem szabad.
Anya és apa szerint minket a gólya hozott.
Ez érdekes. Mert a gólya soha nem hoz gyerekeket. Nem is bírná fel őket. Szerintem a gólya körülbelül annyira lehet súlyos, mint a kisbaba. Akkor meg hogyan hozhatná? És honnan? Van babagyár Afrikában?
Amikor ezeket elmondtam és megkérdeztem, apa azt mondta, hogy vannak dolgok, amikről az ember nem beszél.
Ez is egy olyan dolog.
Nagyi szerint locsifecsi az egész.
Anya és apa szerelmes lett. Ölelkeztek sokszor és a sok szerelemből lettünk mi. Nincs szerelem, nincs Kriszta, Kristóf és Hanna.
Jó sok szerelem kellett ennyi gyerekhez.
Vajon el fogyott a sok ölelésben, ha már beszélni sem szabad róla?
És már nem is ölelkeznek többé, ha nincs kistestvér?
Kriszta szerint ez úgy hülyeség ahogy van.
Ő másképp mondta, de azt nagyon szégyenlem még gondolni is.
Kriszta sokszor hülye. (hoppá)
Kristóf meg hazug.
Ő rám szokta fogni amit rosszul csinál.
Apa hisz neki.
Mert Kristóf olyankor úgy néz rá, hogy mindent azonnal el kell higgyen neki.
Kristóf szerint ő egy varázsló.
Kriszta megvédi magát - én meg csak buta vagyok. Mondjuk igazuk van, mert mire megtudom, hogy mit tettem rosszul szerintük, már rég meg is büntettek.
Sokszor a büntetésemet töltve gondolom át, hogy én is rossz leszek.
Jónak lenni nem is érdekes.
Mindent rámkennek.
Ha én lennék a herceg aki a válaszúthoz ért, akkor most két út közül kellene döntsek
- legyek olyan mint Kriszta, aki visszafelesel és megvédi magát - mondjuk ehhez nem vagyok elég okos - talán majd később
- vagy legyek olyan, mint Kristóf - akinek mindent elhisznek
Én olyan akarok lenni, mint nagyi.
Szeretnék sütni, főzni, házban lakni és kirándulni. Akarok egy tévét, amit soha ne nézzek és három unokát, akik soha nem hazudnak nekem.
Nagyinál imádkozni sem kötelező. Szerinte már az is egy ima, hogy szeretjük egymást.
Ha ez így van - és így kell legyen, mert nagyinak mindig igaza van - akkor én egész nap imádkozom.
Mert nagyon szeretem a családomat.
Igaz még nem tanultam meg bánni velük (ezt is nagyi mondta), de ha megtanulom, akkor már soha semmi bajom sem lesz többé.
Lehet, hogy ezt is kérem az Angyaltól.
Persze nem mondom meg nekik.
Mert ha elmondom, akkor nem teljesül.
Nagyinak esetleg.
Mert vele már tudok bánni.
És akkor tudni fogja, hogy honnan lehet bánnit kapni.
Vagy az is lehet, hogy ezt már nem is kell megírni a levélben. Nem tudom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése