2018. november 13., kedd

könyvet írok. 
a tegnap délután, amíg a gyerekek csattogtatták a korongokat - szerelmes lettem, meghaltam, keresztre feszítettem magam, majd feltámadtam.
aztán otthon folytattam a munkát - miközben románoztunk, németeztünk és ismételtünk Szent István király életállomásait.
aztán a gyerekek éhesek lettek, majd megszomjaztak.
kellett volna kakaó.
miután megvolt, megtaláltam a szerelmet, közben rájöttem hogy nem is szerelem, hanem megszokás.
amikor válni akartam éppen, második gyermek után - kitalálták, hogy töltsük együtt az időt.
a fejemben elég nagy volt a hangzavar, de a család valósága felülírja a könyvbéli családét. félretettem, hogy ma majd folytatom, onnan ahol abbahagytam.
nem én írom.
a könyv írja önmagát.
azt hiszem, hogy vannak terveim - hiszen előttem hevernek a jegyzetek - de teljesen más köszön vissza rám.
álmodom a csendről, amelyben megszáll az ihlet és ujjaim úgy suhannak a billentyűzeten, mint egy szabad madár.
míg persze pontosan tudom, hogy a csend nem tudna beszélni.
kellenek a hangok, zajok, színek, szagok és impulzusok - ahhoz, hogy életszerű legyen mindaz, amit mondani szeretnék.
az élet sem a laborban íródik.
nincsenek vegytiszta állapotok.
mindig történik valami, ami kizökkent, nyakon vág, elterel - hogy végül felismerjem, közelebb hozott a célhoz, mint valaha.
harmincas mérföldkövemnél azt mondtam, karomon két szép gyermekkel, hogy majd negyven évesen lesz bennem kellő bátorság. majd akkor felállok és megmutatom.
közben az idő relatív. és suhan, ahogy a csövön kifér.
a harminckilences mérföldkő árnyékában felismertem, hogy semmi sem siettethető.
a dolgok megtörténnek, amikor meg kell történjenek.
és egy történetet soha nem azért mesélünk el, hogy jobban kedveljenek, vagy szeressenek - netalán elismerjenek, hanem azért, mert el kell mesélnünk.
ha hamarabb tesszük, mint ahogy annak ideje volt, senki sem fogja hallani.
ha pontosan akkor, amikor kell - elsősorban számunkra hozza meg a válaszokat.
az ember azért van itt, hogy beteljesítse, amiért meghívást kapott.
a bohóc megnevettet.
a mesemondó történetekkel traktál.
az anya nevel.
az apa eltartja a családot, megharcol az ellenséggel, felismeri a démonait, maga ellen fordul, majd legyőzi azokat.
a nagymama második esélyt kap.
a szülő megengedi, hogy használja.
a sebei begyógyulnak.
az élet meg megy tovább.
nem előre.
hanem rendszerint körbe-körbe.
nincs új a Nap alatt.
tanítások vannak és készenlét. jelenlét. 
mert előbb utóbb, mindenki megérkezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése